Retourneren

Ik wil graag ruilen

Als u het product dat u heeft ontvangen wilt ruilen dan is dat binnen de zichttermijn van 14 dagen mogelijk. U draagt zelf de kosten voor uw retourzending. Wij zullen zo snel mogelijk het gewenste product kosteloos weer naar u opsturen. U kunt bij “Wat moet ik doen om producten te retourneren?” vinden hoe u dit moet doen.

Binnen hoeveel dagen kan ik iets terug sturen?

U kunt binnen 14 dagen uw product(en) retour sturen. U draagt zelf de kosten voor deze retourzending. Wij zullen in dit geval binnen 14 dagen het aankoopbedrag inclusief verzendkosten** op uw rekening terugstorten. Hoe u dit moet doen kunt u lezen bij “Wat moet ik doen om producten te retourneren?”

*Levende producten, zoals planten kunnen niet geretourneerd worden.
** Indien de gehele bestelling geretourneerd wordt.

Wat moet ik doen om producten te retourneren?

Zoals aangegeven in de algemene voorwaarden, heeft u het recht uw bestelling te herroepen tot 14 dagen na de dag van ontvangst van de producten. Hieronder leest u hoe het herroepingsproces verloopt en welke randvoorwaarden hiervoor gelden.

Wilt u van het herroepingsrecht gebruik maken of wilt u ruilen, dient u de volgende stappen te doorlopen:


De retour gezonden producten dienen redelijkerwijs mogelijk onbeschadigd, schoon en zonder gebruikssporen op de oorspronkelijke wijze verpakt in onbeschadigde verpakking en compleet met onder andere de bijgeleverde documentatie, accessoires e.d. te worden geretourneerd. Indien retour gezonden producten niet voldoen aan deze eisen, dan kan DRD Knaagdierwinkel hetzij een redelijke vergoeding in mindering brengen op het terug te betalen bedrag voor het weer verkoop geschikt maken van het retour gezonden product (herverpakken, aanvullen met ontbrekende onderdelen).

Indien u de bovenstaande instructies hebt opgevolgd, dan zullen wij zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de teruggezonden goederen de door u betaalde bedragen aan u terugstorten. Hiervoor dient u bij de retourzending uw bank- of girorekeningnummer en de naam van de rekeninghouder te vermelden. Terugbetaling van het aankoopbedrag zal inclusief de verzendkosten van de heenzending zijn. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

Wat moet ik doen als een artikel beschadigd is aangekomen?

Wij doen er alles aan om artikelen zo goed mogelijk te verpakken, maar het kan gebeuren dat een artikel alsnog beschadigd raakt tijdens het vervoer. Mocht dat gebeuren, dan hebben wij de volgende informatie nodig voor de schadeafhandeling bij PostNL:

  • Meld dit binnen 2 dagen bij ons via een ticket of email
  • een foto van de pakbon met daarop zichtbaar wie uw bestelling heeft ingepakt
  • een foto van de inhoud van de doos (inclusief inpakmateriaal, zoals deze is binnengekomen)
  • een foto van het verzendlabel op de doos
  • Een foto van de hele buitenkant van het pakket. Zorg ervoor dat het verzendlabel en eventuele schade aan de buitenkant duidelijk zichtbaar is.
  • Een foto van het geopende pakket, vanaf bovenkant genomen. Hierbij moeten de inhoud en de binnenverpakking goed te zien zijn.
  • Een foto van alle typen binnenverpakkingen die je aantreft in de verpakking.
  • Een foto waar het gehele beschadigde artikel op staat.
  • Een detailfoto van de concrete schade van het artikel.
  • Een foto van het verzendlabel op de verpakking. De informatie op het label moet goed leesbaar zijn.


Op basis van bovenstaande informatie helpen we u graag verder. Een beschadigd product wordt door ons teruggenomen voor reparatie of vervanging, waarna het weer in goede staat wordt opgestuurd. Blijkt een product niet beschadigd of defect te zijn dan worden er retourkosten in rekening gebracht en wordt het artikel gecrediteerd.

Wat is het verschil tussen garantie en ruilen?

In geval van garantie doorloopt u eerst de stappen van "Wat moet ik doen als een artikel beschadigd is aangekomen?" In geval van garantie nemen wij het desbetreffende artikel (kosteloos) retour om deze te repareren of vervangen, waarna het opnieuw wordt opgestuurd.

In geval van ruilen wordt een artikel retour gestuurd om deze te ruilen voor een ander artikel. Wij bieden geen gratis retour service. De retourkosten zijn voor eigen rekening en de kosten voor het opnieuw versturen van het gewenste artikel zijn voor onze rekening.

Het is niet mogelijk om garantie met een ruiling te combineren. Producten die onder garantie terug worden genomen worden, kunnen niet gecombineerd worden met producten die geruild moeten worden.

Hoe snel wordt mijn geld teruggestort?

Mocht er na de verwerking van uw retourzending een tegoed ontstaan, dan ontvangt u hierover bericht en streven wij ernaar het bedrag binnen 14 dagen terug te storten op uw rekening.

Retour Adres

DRD Pet Supplies
De Lavalstraat 5
7903BC Hoogeveen

konijnen webshop met konijnenvoer, konijnen speelgoed en konijnen snacks

konijnen webshop voor konijnenvoer, konijnen snacks, speelgoed en konijnen bodembedekking

We hebben verschillende koekies voor knaagdieren, maar we hebben ook cookies die de website verbeteren! Vindt u dat goed? Ja Nee Meer over cookies »