Contact

Webshop 24 uur per dag, 7 dagen in de week geopend!

Postadres : De Lavalstraat 5, 7903BC Hoogeveen

knaagdier webshop

 

 





 

 

Bezoekadres : De Lavalstraat 5, 7903BC Hoogeveen
Telefoon : +31(0)528 - 85 13 55
KVK nr. : 52206599
BTW nr.
: NL036590411B01

 

Openingstijden voor Afhalen

Uw bestelling staat voor u klaar!

Maandag : 09:00 - 18:00 uur
Dinsdag : 09:00 - 18:00 uur
Woensdag : 09:00 - 18:00 uur
Donderdag : 09:00 - 18:00 uur
Vrijdag : 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag : 11:00 - 15:00 uur


PostNL Pakketpunt

PostNL breidt het locatienetwerk uit met PostNL Pakketpunten. In onze winkel is een Pakketpunt geopend. Dit betekent dat u bij ons pakketten kunt ophalen, (wereldwijd) versturen, retour sturen. Daarnaast kunt u bij ons ook aangetekende pakketten en aangetekende brieven versturen. Kom je gauw langs?

 

Veelgestelde Vragen

Bewaren

Bewaren

1 Bestellen
1.1 Hoe kan ik bestellen bij DRD Knaagdierwinkel.nl?

Stap 1: Plaats product(en) in het winkelmandje
Stap 2: Log in of maak een account aan
Stap 3: Voer een bezorgadres in
Stap 4: Kies de manier van verzenden
Stap 5: Kies uw manier van betalen en betaal de producten

1.2 Hoe weet ik wat de verzendkosten van mijn bestelling zijn?

Op de volgende pagina vindt u een gedetailleerd overzicht van de verzendkosten.

1.3 Kan ik de status van mijn bestelling bekijken?

De actuele status van uw bestelling kunt u direct volgen via uw account. Na het plaatsen van uw bestelling, ontvangt u een orderbevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. Hierin vindt u een overzicht van uw bestelde producten en een link naar uw order.

1.4 Ik wil mijn bestelling annuleren of wijzigen, kan dat?

Als u een bestelling wilt wijzigen, neemt u dan voor 12 uur contact op met onze klantenservice. Zij kunnen u informeren over de mogelijkheden. U kunt contact opnemen door een ticket aan te maken via uw account, te bellen (0528-85 13 55) of door te mailen ([email protected]).

1.5 Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?

Ja, alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW.

2 Betalen
2.1 Hoe kan ik betalen bij DRD Knaagdierwinkel.nl?

U kunt bij ons op veel verschillende manieren betalen, onder andere:

- Betalen bij afhalen (contant, pin)
- Vooruitbetalen per Bank
- iDeal
- Visa, MasterCard
- Mistercash
- SofortBanking
- Achteraf betalen (Billlink)

Het volledige overzicht kunt u bekijken op de volgende pagina.

2.2 De betaling is mislukt, wat moet ik doen?

Er kan weleens iets misgaan tijdens de betaling, storing bij de bank, saldo tekort etc. Dat is geen enkel probleem! U kunt uw bestelling eenvoudig via uw account voltooien.

- Log in op uw Account
- Ga naar Mijn Bestellingen
- Klikt op Betalen

2.3 De Billink betaling is mislukt, wat moet ik doen?

Het kan gebeuren dat een Billink betaling niet lukt. Billink maakt gebruik van een eigen automatisch controlesysteem. Als uw betaalverzoek niet wordt goedgekeurd, wordt uw bestelling automatisch geannuleerd. U kunt dit ook terugzien in besteloverzicht binnen uw account.

Als het niet lukt om met Billink af te rekenen, kunt u het beste contact opnemen met Billink om te vragen waarom uw betaalverzoek wordt afgekeurd. Wij hebben hier helaas geen inzage in en mogen daar ook geen informatie over ontvangen van Billink in verband met de AVG.

2.4 Betaal ik veilig bij DRD Knaagdierwinkel.nl?

Ja, wij maken namelijk gebruik van de Secure Sockets Layer (SSL) technologie. Dit is een methode om gegevens die u via internet verstuurt te coderen, zodat alleen de ontvanger ze kan lezen.

2.5 Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?

In uw account vindt u betalingsinformatie onder het kopje "Mijn Bestellingen".

3 Bezorgen
3.1 Wat moet ik doen als er een artikel mist in mijn bestelling?

Wij doen er alles aan om uw bestelling zo goed mogelijk te verzamelen, maar het blijft mensenwerk en het kan gebeuren dat een artikel over het hoofd wordt gezien tijdens het proces. Mocht dat gebeuren doet u dan het volgende:

- Meld dit binnen 2 dagen bij ons via een ticket of email
- Maak een foto van de pakbon met daarop zichtbaar wie uw bestelling heeft ingepakt
- Maak een foto van de inhoud van de doos (inclusief inpakmateriaal)
- Maak een foto van het verzendlabel op de doos

3.2 Wat moet ik doen als ik een ander artikel heb ontvangen dan besteld?

Wij doen er alles aan om uw bestelling zo goed mogelijk te verzamelen, maar een verwisseling kan gebeuren waardoor u een artikel ontvangt dat u niet heeft besteld. Mocht dit onverhoopt gebeuren doet u dan het volgende:

- Meld dit binnen 2 dagen bij ons via een ticket of email
- Maak een foto van het onjuist ontvangen artikel
- Maak een foto van de pakbon met daarop zichtbaar wie uw bestelling heeft ingepakt
- Maak een foto van de inhoud van de doos (inclusief inpakmateriaal)
- Maak een foto van het verzendlabel op de doos

3.3 Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling bezorgd wordt?

Bestellingen die voor 17 uur zijn geplaatst en betaald, worden dezelfde dag nog verzonden. Wij versturen alle bestellingen met PostNL. De verwachting is daarom dat uw bestelling de volgende dag al geleverd wordt.

Bekijk de volgende pagina voor een gedetailleerde verzendinformatie of raadpleeg uw track en trace.

Snelle levering DRD knaagdierwinkel

3.4 Kan ik de verzendstatus van mijn bestelling bekijken?

Zodra uw bestelling is overgenomen door PostNL ontvangt u een e-mail bericht met de track & trace code. Deze kunt u ten alle tijden raadplegen via onze track & trace pagina.

drd knaagdierwinkel track en trace

3.5 Wat gebeurt er als ik niet thuis ben wanneer de bezorger langskomt?

Als u niet thuis bent, probeert de bezorger uw bestelling bij de buren af te leveren. De bezorger doet dan een berichtje in uw brievenbus. Als het niet lukt om de zending bij buren af te leveren, laat de bezorger ook een bericht achter in uw brievenbus. Op dit briefje staat een 'Niet-thuis-code' met deze code kunt u voor een alternatieve bezorging of bezorgdatum kiezen via de website van PostNL. De volgende werkdag wordt de zending opnieuw bij u aangeboden, tenzij u voor een alternatieve bezorging of bezorgdatum hebt gekozen via de website van PostNL.

Bent u niet thuis wanneer uw bestelling voor de tweede keer wordt afgeleverd, dan kunt u uw bestelling afhalen op een vestiging van PostNL. U kunt de status van uw bestelling altijd bekijken via uw account.

Als u een bericht van PostNL in de brievenbus hebt ontvangen omdat uw bestelling niet afgeleverd kon worden, dan vind u op de achterzijde een instructie om iemand het pakket op te laten halen.

3.6 Waarom worden terrariums niet verstuurd?

Glazen bakken zoals aquariums en terrariums worden niet verzonden in verband met hoge kans op schade. Producten uit deze artikelgroep kunnen enkel bij ons afgehaald worden.

4 Retourneren
4.1 Wat is de zichttermijn van mijn bestelling?

Voor al uw bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken en beoordelen.

Bent u niet tevreden met het artikel, dan kunt u het retourneren. U kunt het artikel retourneren:

- als het artikel binnen de zichttermijn van 14 dagen
- als het artikel compleet is
- als het artikel ongebruikt is
- als het artikel in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking
- Uitgezonderd plantjes

Kijk bij “4.6 Wat moet ik doen om producten te retourneren?” voor meer informatie.

4.2 Mijn bestelling is kapot / incompleet aangekomen

Wij doen er alles aan om artikelen zo goed mogelijk te verpakken, maar het kan weleens gebeuren dat een artikel alsnog beschadigd raakt tijdens het vervoer. Mocht dat gebeuren doet u dan het volgende:

- Meld dit binnen 2 dagen bij ons
- Maak een foto/video van de schade
- Maak een foto van de pakbon met daarop zichtbaar wie uw bestelling heeft ingepakt
- Maak een foto van de inhoud van de doos (inclusief inpakmateriaal)
- Maak een foto van het verzendlabel op de doos

4.3 Ik wil graag ruilen

Als u het product dat u hebt ontvangen wilt ruilen dan is dit mogelijk. U kunt contact opnemen met de klantenservice en uw product retour sturen. U draagt zelf de kosten voor uw retourzending. Wij zullen dan zo snel mogelijk het juiste product kosteloos naar u opsturen. U kunt bij “Wat moet ik doen om producten te retourneren?” vinden hoe u dit moet doen.

4.4 Binnen hoeveel dagen kan ik iets terug sturen?
U kunt binnen 14 dagen uw product(en) retour sturen. U draagt zelf de kosten voor deze retourzending.
Wij zullen in dit geval binnen dertig dagen het aankoopbedrag exclussief verzendkosten op uw rekening terugstorten. Hoe u dit moet doen kunt u lezen bij “Wat moet ik doen om producten te retourneren?”
4.5 Wat moet ik doen om producten te retourneren?

Zoals aangegeven in de algemene voorwaarden, heeft u het recht uw bestelling te herroepen tot 14 dagen na de dag van ontvangst van onze producten. Hieronder wordt uitgewerkt hoe het herroepingsproces bij DRD Knaagdierwinkel verloopt en welke randvoorwaarden hiervoor gelden.

Om van uw herroepingsrecht gebruik te maken, dient u de volgende stappen te doorlopen:

1. Stuur een e-mail naar [email protected] met uw retour aanvraag.
2. Vermeld uw ordernummer in de e-mail, anders kunnen wij uw retour aanvraag niet in behandeling nemen.
3. U vult het herroepingsformulier of ruilformulier volledig in en stuurt deze vervolgens bij de retourzending in de doos mee. 

De retour gezonden producten dienen redelijkerwijs mogelijk onbeschadigd, schoon en zonder gebruikssporen op de oorspronkelijke wijze verpakt in onbeschadigde verpakking en compleet met onder andere de bijgeleverde documentatie, accessoires e.d. te worden geretourneerd. Indien retour gezonden producten niet voldoen aan deze eisen, dan kan DRD Knaagdierwinkel hetzij een redelijke vergoeding in mindering brengen op het terug te betalen bedrag voor het weer verkoop geschikt maken van het retour gezonden product (herverpakken, aanvullen met ontbrekende onderdelen).

Indien u de bovenstaande instructies hebt opgevolgd, dan zullen wij zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 30 dagen na de correcte ontvangst van de teruggezonden goederen de betreffende door u betaalde bedragen aan u terugstorten. Hiervoor dient u bij de retourzending uw bank- of girorekeningnummer en de naam van de rekeninghouder te vermelden. Terugbetaling van het aankoopbedrag zal inclusief de verzendkosten van de heenzending zijn.

4.6 Hoe snel wordt mijn geld teruggestort?

Mocht er na de verwerking van uw retourzending een tegoed ontstaan, dan ontvangt u hierover bericht en streven wij ernaar het bedrag binnen 7 dagen terug te storten op uw rekening.

4.7 Wat is het verschil tussen garantie en ruilen?

In geval van garantie doorloopt u eerst de stappen van "4.2 Mijn bestelling is kapot / incompleet aangekomen" In geval van garantie nemen wij het desbetreffende artikel (kosteloos) retour om deze te repareren of vervangen, waarna het opnieuw wordt opgestuurd.

In geval van ruilen wordt een artikel retour gestuurd om deze te ruilen voor een ander artikel. Wij bieden geen gratis retour service. De retourkosten zijn voor eigen rekening en de kosten voor het opnieuw versturen van het gewenste artikel zijn voor onze rekening.

Het is niet mogelijk om garantie met een ruiling te combineren.

4.8 Wat is het retour adres?

DRD Knaagdierwinkel
De Lavalstraat 5
7903BC Hoogeveen

5 PostNL Pakket Punt
5.1 Wat kan je bij ons PostNL Pakketpunt doen?

- Online aankopen bezorgen op ons PostNL Pakketpunt en ophalen
- Retourneren van pakketten
- Versturen van (Aangetekende) Pakketten
- Versturen van Brievenbuspakketten
- Versturen van Aangetekende brieven

Zendingen die voor 16.00 uur aangeboden worden, worden binnen Nederland de volgende dag bezorgd.

5.2 Kan ik een pakket versturen?

Een pakket versturen naar een adres in Nederland of naar het buitenland? Ook dat kan eenvoudig en snel bij ons PostNL Pakketpunt. Kijk voor meer informatie op de website van PostNL.

5.3 Kan ik een pakket ophalen?

Bij ons PostNL Pakketpunt kunt u ook uw online aankopen via PostNL laten bezorgen. Neem wel altijd een legitimatiebewijs mee wanneer u een pakket ophaalt.

5.4 Wat zijn de openingstijden van het PostNL Pakketpunt?
Maandag : 09:00 - 18:00 uur
Dinsdag : 09:00 - 18:00 uur
Woensdag : 09:00 - 18:00 uur
Donderdag : 09:00 - 18:00 uur
Vrijdag : 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag : 11:00 - 15:00 uur
Neem contact op
* Verplichte velden
Muis Hamster Gerbil Rat Cavia Konijn Chinchilla Degoe
We hebben verschillende koekies voor knaagdieren, maar we hebben ook cookies die de website verbeteren! Vindt u dat goed? Ja Nee Meer over cookies »